تمـــامی حقـــوق این ســایت متعلــق به هلــدینگ رســتـا می باشــــد

ثبت تغییرات شرکت از موارد ضروری برای انطباق با قوانین و مقررات حکومتی است. پس از تصمیم‌گیری در مورد تغییرات مورد نیاز، می‌بایست در اداره ثبت به طور رسمی درخواست تغییرات را ثبت کرده و پس از پیگیری‌های مشخص، تغییرات مورد نظر را در روزنامه رسمی کشور منتشر کنیم. این روند، شرکت را قانونی و مطابق با مقررات جاری نگه می‌دارد.

تغییرات شرکت

بعد از ثبت شرکت، می‌تواند موسسان یا سهامداران تصمیم به ایجاد تغییرات در شرکت بگیرند. این تغییرات باید به صورت رسمی و قانونی توسط اداره ثبت بررسی و تایید شوند و در روزنامه رسمی کشور منتشر گردند. این تغییرات معمولاً پس از شروع کار یا در ادامه رشد و تخصص افراد صورت می‌گیرند. به عنوان مثال، ممکن است تغییراتی در موضوع فعالیت، عنوان و نام شرکت، و در برخی موارد تغییرات در اعضای هیأت مدیره، مدیرعامل یا محل کار شرکت ایجاد شود. همچنین، ممکن است اعضای شرکت بنا به دلایل خاصی تصمیم به انحلال شرکت بگیرند.

تمام این تغییرات باید به صورت رسمی در اداره ثبت ثبت شوند تا واجهت قانونی داشته باشند. اگر تغییرات به صورت رسمی در اداره ثبت ثبت نشوند و در روزنامه رسمی منتشر نشوند، این تغییرات قانونی نخواهند بود و ممکن است تبعات منفی برای شرکت به همراه داشته باشد. به عنوان مثال، اگر تغییرات در اعضای هیأت مدیره به صورت رسمی ثبت نشوند، هیأت مدیره قبلی همچنان مسئولیت‌های خود را خواهند داشت.

بنابراین، تأکید می‌شود که تمامی تغییرات در شرکت به صورت رسمی و قانونی ثبت شوند تا همچنان وجهت قانونی داشته باشند و مشکلاتی در آینده ایجاد نشود.

بازدید کننده عزیز: جهت آگاهی از شرایط انواع تغییرات شرکت ، نام و شماره تماس خود را وارد نموده، تا کارشناسان ما فورا با شما جهت مشاوره رایگان تماس بگیرند.

مراحل ثبت تغییرات شرکت


بعد از تصمیم‌گیری در مورد تغییرات مورد نیاز جهت ثبت و برگزاری صورت‌جلسه، باید به اداره ثبت مراجعه کرده و درخواست تغییرات را ثبت نمایید. اگر خودتان می‌خواهید این کار را انجام دهید، به ترتیب زیر عمل کنید. اما دقت کنید که ثبت تغییرات در سامانه مراحل زیادی دارد، اطلاعات افراد و سهامداران را باید درست وارد کنید. حتی یک اشتباه کوچک در این مراحل ممکن است منجر به رد درخواست شما شود. این مراحل نیاز به مراجعه حضوری ندارد و از طریق سامانه به آدرس الکترونیکی http://irsherkat.ssaa.ir قابل انجام و پیگیری می‌باشد.

بعد از ثبت در سامانه باید متن صورت‌جلسه و رسید پذیرشی که سایت به شما داده است را در پاکت مخصوص زرد رنگی که باجه‌های پستی به شما می‌دهند، به اداره ثبت شهرتان ارسال نمایید.

پس از مراجعه به لینک بالا، استان و شهر را وارد کرده و با وارد کردن شناسه ملی شرکت به مرحله بعد خواهید رفت. سپس باید نوع صورت‌جلسه (مجمع عمومی عادی، مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده، مجمع عمومی فوق‌العاده یا صورت‌جلسه هیئت مدیره) و نوع تصمیم را انتخاب و بقیه اطلاعات را تا انتها وارد کنید.

پس از پذیرش نهایی، سامانه یک رسید پذیرش همراه با کد پیگیری به شما می‌دهد که باید 2 نسخه از آن را پرینت بگیرید و به همراه مدارک به اداره پست در قالب پاکت پستی زرد رنگ مخصوص تغییرات، به آدرسی که در رسید پذیرش درج شده ارسال کنید.

سپس باید منتظر بررسی پرونده توسط کارشناسان اداره ثبت بمانید. معمولاً روند رسیدگی به پرونده طی بیست و 10 روز کاری انجام می‌شود. پس از آن، شما موظف به پرداخت هزینه‌های مربوطه و پرداخت هزینه چاپ و انتشار تغییرات در روزنامه رسمی شرکت خواهید بود.

سوالات مهم شما در مورد تغییرات

⭐برای ثبت تغییرات شرکت، چه مدارکی مورد نیاز است؟

  1. مدارک شناسایی اعضا و سهامداران شرکت به همراه میزان سهم هرکدام.
  2. اوراق شرکت، به ویژه اساسنامه.
  3. از مهر ماه سال 1400، شماره ثنا نیز مورد نیاز است.


⭐ مدت زمان ثبت تغییرات و دریافت آگهی چقدر است؟

مدت زمان ثبت تغییرات و دریافت آگهی معمولاً حداقل یک هفته زمان می‌برد. در سریعترین حالت، اگر صورت‌جلسه امضا شده در سامانه ثبت شود، ممکن است مراحل در اداره طی حدود یک هفته به اتمام برسد. اما تاریخ دقیق دریافت آگهی قابل تعیین نیست، زیرا بعد از ارسال صورت‌جلسات به اداره از طریق پست، ممکن است تا 20 روز زمان بگیرد تا آگهی منتشر شود.

مجمع عمومی عادی شرکت

در مجامع عمومی عادی، حضور تمام سهامداران و مدیران الزامی است. این مجامع فرصتی مناسب برای تبادل نظر و تصمیم‌گیری در مورد مسائل مهم مرتبط با امور داخلی شرکت، فرصت‌ها، اهداف و سیاست‌های کلی شرکت فراهم می‌کنند. مجامع عمومی شرکت هر سال و پیش از پایان ماه پنجم سال مالی برگزار می‌شوند و تصمیمات و موارد مورد بررسی در این مجامع به آگاهی اداره ثبت منتقل می‌شود. در مجمع عمومی عادی شرکت، می‌توان موارد مختلفی را مورد بررسی قرار داد و تصمیم‌گیری در مورد آن‌ها را به این مجمع واگذار کرد. میان این موارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مــدارک مــورد نیاز جهـت ثــبت صورتـجلسـه تـغییرات در سـامـانه

کپی روزنامه رسمی آخرین تغییرات هیئت مدیره

کپی کارت ملی و شناسنامه تمامی افراد و شرکا جدید

لیست شرکا با میزان سهام

انــواع ثــبت تغــییرات شــرکت عبــارتنــد از:

انحلال شرکت

کاهش سرمایه شرکت

تغییر آدرس شرکت

ایجاد شعبه

تغییر دارندگان حق امضا

نقل و انتقال سهام

اصلاح مواد اساسنامه شرکت

تعیین سمت هیات مدیره

تعیین یا تمدید بازرسان

تعیین یا تمدید اعضای هیات مدیره

تغییر موضوع

تغییر نام

ثبت صورت جلسه تغییرات شرکت

تحویل مدارک هویتی اعضا،آگهی تاسیس،آخرین آگهی تغییرات شرکت توسط موکل به کارشناسان امور ثبتی.
تنظیم صورتجلسه تغییرات موردنظر توسط کارشناسان امور ثبتی.
تحویل صورتجلسه به موکل جهت امضا توسط کلیه اعضاء(هیئت مدیره و بازرسان) و درج مهر شرکت در همه صفحات صورتجلسه.
تحویل صورتجلسه امضاء شده توسط موکل به کارشناسان امور ثبتی.
ارسال صورتجلسه به اداره ثبت از طریق پست جهت بررسی،تایید صلاحیت صورتجلسه و ثبت تغییرات مورد نظر.
پرداخت هزینه جهت ارسال روزنامه و انتشار آن در روزنامه رسمی کشور.

ثبت تغییرات شرکت از موارد ضروری برای انطباق با قوانین و مقررات حکومتی است. پس از تصمیم‌گیری در مورد تغییرات مورد نیاز، می‌بایست در اداره ثبت به طور رسمی درخواست تغییرات را ثبت کرده و پس از پیگیری‌های مشخص، تغییرات مورد نظر را در روزنامه رسمی کشور منتشر کنیم. این روند، شرکت را قانونی و مطابق با مقررات جاری نگه می‌دارد.

تغییرات شرکت

بعد از ثبت شرکت، می‌تواند موسسان یا سهامداران تصمیم به ایجاد تغییرات در شرکت بگیرند. این تغییرات باید به صورت رسمی و قانونی توسط اداره ثبت بررسی و تایید شوند و در روزنامه رسمی کشور منتشر گردند. این تغییرات معمولاً پس از شروع کار یا در ادامه رشد و تخصص افراد صورت می‌گیرند. به عنوان مثال، ممکن است تغییراتی در موضوع فعالیت، عنوان و نام شرکت، و در برخی موارد تغییرات در اعضای هیأت مدیره، مدیرعامل یا محل کار شرکت ایجاد شود. همچنین، ممکن است اعضای شرکت بنا به دلایل خاصی تصمیم به انحلال شرکت بگیرند.

تمام این تغییرات باید به صورت رسمی در اداره ثبت ثبت شوند تا واجهت قانونی داشته باشند. اگر تغییرات به صورت رسمی در اداره ثبت ثبت نشوند و در روزنامه رسمی منتشر نشوند، این تغییرات قانونی نخواهند بود و ممکن است تبعات منفی برای شرکت به همراه داشته باشد. به عنوان مثال، اگر تغییرات در اعضای هیأت مدیره به صورت رسمی ثبت نشوند، هیأت مدیره قبلی همچنان مسئولیت‌های خود را خواهند داشت.

بنابراین، تأکید می‌شود که تمامی تغییرات در شرکت به صورت رسمی و قانونی ثبت شوند تا همچنان وجهت قانونی داشته باشند و مشکلاتی در آینده ایجاد نشود.

بازدید کننده عزیز: جهت آگاهی از شرایط انواع تغییرات شرکت ، نام و شماره تماس خود را وارد نموده، تا کارشناسان ما فورا با شما جهت مشاوره رایگان تماس بگیرند.

مراحل ثبت تغییرات شرکت

بعد از تصمیم‌گیری در مورد تغییرات مورد نیاز جهت ثبت و برگزاری صورت‌جلسه، باید به اداره ثبت مراجعه کرده و درخواست تغییرات را ثبت نمایید. اگر خودتان می‌خواهید این کار را انجام دهید، به ترتیب زیر عمل کنید. اما دقت کنید که ثبت تغییرات در سامانه مراحل زیادی دارد، اطلاعات افراد و سهامداران را باید درست وارد کنید. حتی یک اشتباه کوچک در این مراحل ممکن است منجر به رد درخواست شما شود. این مراحل نیاز به مراجعه حضوری ندارد و از طریق سامانه به آدرس الکترونیکی http://irsherkat.ssaa.ir قابل انجام و پیگیری می‌باشد.

بعد از ثبت در سامانه باید متن صورت‌جلسه و رسید پذیرشی که سایت به شما داده است را در پاکت مخصوص زرد رنگی که باجه‌های پستی به شما می‌دهند، به اداره ثبت شهرتان ارسال نمایید.

پس از مراجعه به لینک بالا، استان و شهر را وارد کرده و با وارد کردن شناسه ملی شرکت به مرحله بعد خواهید رفت. سپس باید نوع صورت‌جلسه (مجمع عمومی عادی، مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده، مجمع عمومی فوق‌العاده یا صورت‌جلسه هیئت مدیره) و نوع تصمیم را انتخاب و بقیه اطلاعات را تا انتها وارد کنید.

پس از پذیرش نهایی، سامانه یک رسید پذیرش همراه با کد پیگیری به شما می‌دهد که باید 2 نسخه از آن را پرینت بگیرید و به همراه مدارک به اداره پست در قالب پاکت پستی زرد رنگ مخصوص تغییرات، به آدرسی که در رسید پذیرش درج شده ارسال کنید.

سپس باید منتظر بررسی پرونده توسط کارشناسان اداره ثبت بمانید. معمولاً روند رسیدگی به پرونده طی بیست و 10 روز کاری انجام می‌شود. پس از آن، شما موظف به پرداخت هزینه‌های مربوطه و پرداخت هزینه چاپ و انتشار تغییرات در روزنامه رسمی شرکت خواهید بود.

سوالات مهم شما در مورد تغییرات

⭐برای ثبت تغییرات شرکت، چه مدارکی مورد نیاز است؟

  1. مدارک شناسایی اعضا و سهامداران شرکت به همراه میزان سهم هرکدام.
  2. اوراق شرکت، به ویژه اساسنامه.
  3. از مهر ماه سال 1400، شماره ثنا نیز مورد نیاز است.


⭐ مدت زمان ثبت تغییرات و دریافت آگهی چقدر است؟

مدت زمان ثبت تغییرات و دریافت آگهی معمولاً حداقل یک هفته زمان می‌برد. در سریعترین حالت، اگر صورت‌جلسه امضا شده در سامانه ثبت شود، ممکن است مراحل در اداره طی حدود یک هفته به اتمام برسد. اما تاریخ دقیق دریافت آگهی قابل تعیین نیست، زیرا بعد از ارسال صورت‌جلسات به اداره از طریق پست، ممکن است تا 20 روز زمان بگیرد تا آگهی منتشر شود.

مجمع عمومی عادی شرکت

در مجامع عمومی عادی، حضور تمام سهامداران و مدیران الزامی است. این مجامع فرصتی مناسب برای تبادل نظر و تصمیم‌گیری در مورد مسائل مهم مرتبط با امور داخلی شرکت، فرصت‌ها، اهداف و سیاست‌های کلی شرکت فراهم می‌کنند. مجامع عمومی شرکت هر سال و پیش از پایان ماه پنجم سال مالی برگزار می‌شوند و تصمیمات و موارد مورد بررسی در این مجامع به آگاهی اداره ثبت منتقل می‌شود. در مجمع عمومی عادی شرکت، می‌توان موارد مختلفی را مورد بررسی قرار داد و تصمیم‌گیری در مورد آن‌ها را به این مجمع واگذار کرد. میان این موارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مــدارک مــورد نیاز جهـت ثــبت صورتـجلسـه تـغییرات در سـامـانه

کپی روزنامه آخرین تغییرات هیئت مدیره

 

کپی کارت ملی و شناسنامه تمامی افراد و شرکا جدید

لیست شرکا با میزان سهام
 
 

انــواع ثــبت تغــییرات شــرکت عبــارتنــد از:

انحلال شرکت

کاهش سرمایه شرکت

تغییر ادرس شرکت
ایجاد شعبه
تغییر دارندگان حق امضا
نقل و انتقال سهام
اصلاح مواد اساسنامه شرکت
تعیین سمت هیئت مدیره
تعیین یا تمدید اعضای هیئت مدیره
تغییر موضوع
تغییر نام
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟